• RSS
  • Delicious

Wędrówka Letnia Kręgu Chrystusa Króla

Autor: Jan Uryga Sierpień - 18 - 2016 0 Komentarzy

„Służyć znaczy tyle co Kochać, Kochać – tyle co służyć” – ta myśl przyświecała wszystkim wędrownikom Kręgu Chrystusa Króla, zdążającym do tronu Jasnogórskiej Pani.

Wędrówka rozpoczęła się Mszą Św. w parafii pw. św. Faustyny, którą odprawił nasz duszpasterz ks. Kacper Radzki.

Następnie dojechaliśmy PKP do m.  Żarki Letnisko, skąd następnego dnia wyruszyliśmy na szlak.

Trasa wędrówki wiodła szlakiem Orlich Gniazd wytyczonym na terenie Wyżyny Krakowsko-Częstochowskiej. Obfitowała ona w malownicze widoki skał wapiennych i jaskiń oraz licznych zamków (głównie z czasów Kazimierza Wielkiego). Podziwialiśmy m.in. zamek i jaskinię w Bobolicach, ruiny zamku w Olsztynie, piękny drewniany kościół św. Idziego w Zrębicach. Wielu z nas zaciekawiła również informacja o sympatycznym mieszkańcu tego regionu – Neandertalczyku o nazwie Bobulus Jurajski.

Tegoroczna wędrówka z pewnością zapadnie w naszej pamięci na długo. Ze względu na nasze zaangażowanie w ŚDM pomysł na wędrówkę powstał bardzo spontanicznie, „last minute”. Dzięki temu byliśmy bardziej elastyczni i otwarci na życzliwość mieszkańców. Spotkaliśmy się z wyjątkową gościnnością – mogliśmy nie tylko rozbić namioty na posesji, ale także otrzymaliśmy poczęstunek na plebanii i u sióstr oraz świetne pomidory ze szklarni. Wspólnie z gospodarzami śpiewaliśmy piosenki z naszego repertuaru skautowo-szantowego.

Mieliśmy również okazję do służby – pomagaliśmy w budowie domu rekolekcyjnego u sióstr Karmelitanek w Żarkach.

Pod względem duchowym – otrzymaliśmy solidny zastrzyk wspólnej modlitwy, wyciszenia podczas Dnia Pustyni. Uczestniczyliśmy również w uroczystej Mszy Św. na Jasnej Górze w dniu Wniebowzięcia NMP i Cudu nad Wisłą. Mieliśmy także okazję  podzielić się przeżyciami dla radia „Niedziela FM”. Pod tym linkiem można się zapoznać z relacją http://fm.niedziela.pl/audio/3359/Skauci-u-NMP

Podczas wędrówki wszystkim dopisywał dobry humor, a piosenki wygrywane na gitarze przez Dominika niosły się echem po całej Jurze:)