„Tej góry się nie zdobywa, ona czasem pozwala wejść na szczyt”

Właśnie te słowa brzmiały w naszych uszach, gdy w sobotni poranek wyruszaliśmy na szlak. W drodze towarzyszyli nam namiestnik wędrowników, Piotr Bogusz HR, oraz hufcowy 3. Hufca Lubelskiego, Tomek Graniczek HO. Za cel drugiego dnia naszej wędrówki postawiliśmy sobie szczyt Śnieżki.

Około południa zaatakowaliśmy. Pogoda okazała się dla nas łaskawa, dzięki czemu góra pozwoliła nam wejść na szczyt i mogliśmy nacieszyć oczy wspaniałym widokiem.

Podczas tradycyjnej wieczornej agapy z okazji niedzieli Chrystusa Króla, każda z ekip wykazała się swoimi umiejętnościami kulinarnymi. Z wielkim apetytem zasiedliśmy do prawdziwej uczty.

Podczas drogi poruszyliśmy temat przewodni naszej wędrówki: „Alkohol”. Zwieńczeniem naszych wspólnych rozmów były świadectwa Piotra Bogusza HR w drodze i Marcina Zająca HR przed jego wymarszem, który odbył się wieczorem.

Niedziela również upłynęła w drodze. Dla zachowania równowago do naszego kręgu został przyjęty Mateusz. Mimo zmęczenia i bólu niejednej nogi, weszliśmy na Chojnik. Widok z wieży zamkowej pozwolił nam zobaczyć odległość, jaką przebyliśmy.

Bardzo miłym akcentem na koniec wędrówki okazała się wizyta Grześka Gielerta, który wraz z małżonką i swoimi dziećmi ugościł nas w swoim domu ciepłą herbatą, kawą i wspaniałym ciastem.

Osobiście bardzo mocno przeżyłem tę wędrówkę. Zarówno świadectwa, jak i wiele rozmów na pewno na długo zostaną w mojej pamięci.