Aby nie ustać w drodze

W niedzielę 21.09.2014 zakończyła się Ogólnopolska Pielgrzymka Przewodniczek do Sanktuarium Matki Bożej Loretańskiej w Piotrowicach.

Była to pierwsza wędrówka naszego „młodego”  -dosłownie, Ogniska św. Edyty Stein. Niestety, nie w pełnym składzie, lecz 5 przewodniczek i nasza szefowa Aleksandra Półtorak pielgrzymowało do Maryi.

Nasza wspólna przygoda zaczęła się już w czwartek wieczorem. Pociągiem z Lubania pojechałyśmy do Wrocławia, gdzie czekała Ola. Pod swój dach przyjęła nas na noc dh Ania Mazurek.

W piątek, jeszcze przed świtem, udałyśmy się na dworzec we Wrocławiu, skąd z Ogniskiem Młodych Przewodniczek z Wrocławia wyjechałyśmy do Kielc. W drodze dużo lepiej się poznałyśmy, omówiłyśmy plan roczny naszego „Ognia” oraz miałyśmy szansę odespać krótką noc.

W Kielcach zaczęła się wielka afera. Pociąg był spóźniony, a tym samym i my – na wszystkie autobusy do Morawicy. Panu Bogu dziękujemy za kierowcę busa , który już po skończonej pracy zawiózł nas do Chałupek. Tam miałyśmy szansę odwiedzić Muzeum Garncarstwa.

W drodze do Obic ugotowałyśmy obiad oraz miałyśmy spotkanie z Bogiem w naszej pierwszej Godzinie Światła. Do szkoły w Obicach dotarłyśmy jako jedne z pierwszych, następnie dołączyły do nas przewodniczki z Kolumny św. Hildegardy. Wieczorem wzięłyśmy udział w świeczysku – gawędzie. Oczarowały nas wielkie świadectwa Harcerek Rzeczypospolitej.

W sobotę rano, mimo deszczowej pogody, uśmiechnięte wyruszyłyśmy na pielgrzymkę do Piotrkowic. W otoczeniu przepięknej natury wspólnie z duszpasterzami modliłyśmy się Różańcem. Miałyśmy też spotkanie z Basią Pizoń HR, która opowiedziała nam o tajnikach życia przewodniczki.

W Piotrkowicach – naszym celu, przeżyłyśmy spotkanie z Matką oraz Synem w Litanii i Eucharystii. Wieczorem miało miejsce świetne ognisko, przepełnione łzami radości. Po nim udałyśmy się na Adorację Najświętszego Sakramentu oraz drugi w tym dniu obrzęd Fiat.

W niedzielę czas popędził. Zanim się obejrzałyśmy, było już po uroczystej Mszy Św. oraz spotkaniu ze specjalnym gościem – taterniczką, dziennikarką i filmowcem – panią Anną Teresą Pietraszek.

Pielgrzymkę zakończył apel. Nadeszło wiele zmian, w intencji których będziemy się modlić.

Do domu podróżowałyśmy z ks. Grzegorzem oraz dh Gosią, wspominając to, co dopiero się wydarzyło oraz mocno ściskając kciuki za naszych siatkarzy.

Na koniec przypomnijmy sobie słowa św. Pawła, sens i hasło naszego pielgrzymowania: „Zapominając o tym, co za mną, a wytężając siły ku temu, co przede mną, pędzę ku wyznaczonej mecie, ku nagrodzie, do jakiej Bóg wzywa w górę, w Chrystusie Jezusie.” (Flp 3, 13b -14)